دکوراسیون تجاری مشهد برگرفته از سایت طراحی داخلی دکوزاسیون داخلی غرفه آرایی،غرفه نمایشگاهی ،طراحی واجرای غرفه درمشهدوتمامی کشور
nici

دکوراسیون داخلی اسباب باری فروشی نیکی.

 

هرگونه کپی برداری از طرح اشکال شرعی دارد

در این طراحی ازحرکتهای موجدار وساده استفاده شده که کمک زیادی به دیزاین

آن نموده و نکته قابل توجه در نورپردازی ورنگهای شاد این طرح میباشد که به بیننده حس

آرامش میدهد

رنگ های استفاده شده در این طراحی شامل سبز چمنی ،قرمز لاکی و سفید میباشد

در خواص این رنگها باید گفت که :

سبز:هيچ رنگي در القاي آرامش ، لطافت و سرزندگي به پاي رنگ سبز نمي رسند. سبز رنگ رويش و اميد است. هر جا سبز هست ، زندگي نيز هست. رنگ سبز رنگ مياني در طيف رنگ هفتگانه مي باشد. از اين رو سبز رنگ هماهنگي و هارموني است. سبز ديد انسان را تنظيم مي كند و نگاه او را در مسيري صحيح هدايت مي نماند. سبز همچنين سبب آرامش اعصاب، عضلات، و ذهن مي گردد از اين رو اكثر هنرمندان تئاتر و مجريان برنامه هاي زنده قبل از ورود به استوديو و صحنه تئاتر دقايفي را در يك اتاق سبز رنگ سپري مي كنند. سبز خاصيت شفابخش نيز دارد. تحقيقات نشان مي دهد بيماراني كه در فضاهاي سبز تحت درمان قرار گرفته اند بسيار سريعتر دوره درمان را مي گذراند و به بهبودي مي رسند

از سوي ديگر سبز رنگ خوش بيني و اميد به آينده نيز مي باشد. به عنوان مثال زمانيكه پل "بلك" در يكي از شهرهاي لندن افتتاح شد ابتدا به رنگ سياه بود. در طول آن زمان بسياري از افراد آن شهر روي آن پل اقدام به خود كشي نمودند. پس از مدتي تصيم گرفته شد تا رنگ پل به رنگ سبز تغيير يابد. پس از اين اقدام مشاهده شد تعداد خودكشي ها به 1⁄3 كاهش يافت . بنابر عقايد باستاني و كهن سبز رنگ خداوند و رنگ عشق ابدي مي باشد. سبز رنگ جواني و طراوت ، رنگ طبيعت است. سبز در هر كجا مي تواند كاربرد دارشته باشد، زيرا سبز رنگ تناسب و هارموني است. سبز بين ذهن و جسم هماهنگي ايجاد مي كند. حس آسايش را در محيط خلق مي كند و سبب شفاهيت ذهن مي گردد . سبز در تفكرات مذهبي بعنوان يك سنبل قوي و قدرت مند مي باشد و از اين لحاظ جبنه جهاني دارد . سبز رنگ مقدسي است به همين دليل است كه در اكثر مساجد رنگ غالب رنگ سبز مي باشد. از نظر علم انرژي شناسي نيز رنگ سبز رنگ رويش و زندگي دوباره مي باشد.رنگ سبز در ميان چاكراه هاي انرژي ، در چاكراه قلب قرار دارد. از آنجايي كه رنگ سبز رنگ تناسب و عشق است ، جايگاه آن در قلب انسان مي باشد . جايي كه افكار ، روح و جسم آدمي در آنجا با هم در تماسند وجود رنگ سبز در محيط اطراف شما به معني آرامش ، صلح و راحتي در كنار شماست و اگر مي خواهيد ذهن شفاف و هدفمند داشته باشيد بيشتر از سبز استفاده نمائيد..

سبز در هارموني

فقط كافيست به طبيعت بنگريد،‌به آساني در مي يابيد سبز چه زيبا و آسان كنار رنگ هاي مكمل خود و هم چنين در كنار طيف هاي مختلف خود مي نشيند. ما قبلاً نيز در مورد هم نشيني رنگ هاي سبز ، نارنجي و قهوه اي در فصل پاييز صحبت كرده بوديم ! اين سه رنگ بسيار زيبا و هنرمندانه كنار هم مي نشينند و تصويري زيبا را خلق مي كنند. رنگ سبز در كنار آبي يا زرد نيز تركيبي چشم نواز را خلق مي كند كه بهتر است سبز چمني و سبز خردلي با آبي فيروزه اي كنار هم قرار بگيرند تا تركيبي زيباتر خلق شود . اگر تمايل داريد تركيبي  سرد از رنگ سبز بوجود آوريد توصيه مي كنيم سبز بسيار ملايم را در كنار سفيد بكار ببريد. اما اگر قصد داريد تركيبي گرم از رنگ سبز خلق كنيد، بهتر است از طيف هاي تيره رنگ سبز در كنار رنگ قرمز ، قهوه اي و طلائي استفاده نمائيد. هم چنين اگر شما از طرفدارن رنگ هاي روشن و شاد هستيد به شما توصيه مي كنيم رنگ سبز ليمويي را با نارنجي و بنفش كنار هم قرار دهيد تا تركيبي شاد و دوست داشتني برايتان بوجود آيد
.

 رنگ قرمز:رنگ قرمز رنگ شور و عشق و آرزوست. قرمز احساسات را فعال می‌كند و شادی و نشاط را در انسان بر می‌انگیزد و در این زمینه هیچ رنگی قدرت قرمز را ندارد. قرمز مثل آتش گرم است.
طیف های مختلف رنگ قرمز، حالات گوناگونی را خلق می‌كنند و بسیار آشكارا و محسوس فضا را به یك فضای رمانتیك و عاشقانه و یا به یك فضای شیك و رسمی مبدل می‌سازند.

هر جا قرمز وجود داشته باشد هیجان و نشاط نیز در آن‌جا هست. به همین دلیل است كه بانوان جوان و هم چنین كودكان رنگ قرمز را دوست دارند و از طرفداران این رنگ می‌باشند.
و اما برای آقایان! رنگ قرمز سنمبل عصابیت و خشونت است.روانشناسان رنگ معتقدند افرادی كه رنگ قرمز را دوست دارند افرادی با اعتماد به نفس بالا، مصمم و جدی، اجتماعی و شجاع هستند.
تحقیقات نشان داده‌است كه در فرهنگ‌های كهن و قدیمی دو رنگ سفید و سیاه بسیار برجسته به نظر می‌رسند و چنانچه رنگ سومی وجود داشت آن رنگ، حتماً رنگ قرمز بود.
در برخی از زبان‌ها برای قرمز مترادف‌هایی مثل رنگارنگ و زیبا وجود دارد. واژه قرمز چیزی فراتر از یك اسم است.
این رنگ سبب سر زندگی و تحرك جسم می‌شود و امروز به واسطه تحقیقات و مطالعات این نظریه به یك اصل و قانون علمی مستدل تبدیل شده‌ است.
دكتر جان ناش اُت زیست شناس مطرح پس از مطالعات پی در پی به این نتیجه رسیدند كه گیاهان زیر شیشه قرمز كه نور خورشید را به رنگ قرمز از خود عبور می دهد، چهار برابر سریع تر از گیاهانی كه در زیر نور خورشید به رنگ طبیعی هستند رشد می‌كنند.
پس از آن مطالعات دیگر دریافته‌اند كه قرار گرفتن در معرض نور قرمز 5/13 درصد نیروی فرد را افزایش می‌دهد و 8/5 درصد بیشتر از شوك های الكتریكی ماهیچه و عضلات دست را تحریك می كند.
قدرت و تأثیر رنگ قرمز به فیزیك و جسم انسان قرن‌ها پیش توسط شماری از دانشمندان به اثبات رسیده است.
از نظر علم انرژی شناسی، قرمز رنگ موفقیت، عشق و شادی است. چینی ها لباس‌هایی به رنگ قرمز می‌پوشند تا شاد باشند از نظر آن‌ها قرمز منبع عظیم انرژی و نشاط روح است.
روانپزشكان به افرادی كه از كسالت، بی‌حوصلگی، افسردگی و بی حالی رنج می‌برند استفاده از رنگ قرمز را توصیه می‌كنند.
البته فراموش نكنید كه استفاده افراطی از رنگ قرمز نیز ممكن است تاثیری عكس آنچه گفته شد را در محیط بگذارد. بنابراین به اندازه هوشمندانه از قرمز استفاده كنید تا از اثرات مفید آن بهره‌مند شوید و بوسیله آن شور و شادی و انرژی را به زندگی خود دعوت كنید

.

 



 

Pharmacy

 

طراحی  دکوراسیون  داروخانه       دکتر محرابی

 

اجرا دکور با ام دی اف های گلس  رنگ های استفاده شده

قرمز - مشکی - سفید

نکاتی درباره طراحی دکوراسیون داروخانه

اگر فضای کمی دارید حتما از رنگهای روشن استفاده کنید

باید فضای کافی جهت چیدمان دارو تعبیه کنید

از نورپردازی موضعی جهت نمایش لوازم بهداشتی استفاده کنید

نور پردازی محیط حتما باید کافی باشد

از رنگهای تیره کمتراستفاده کنید چون باعث خفگی محیط میشود البته اگر بجا استفاده

شود فضای شیک وسنگینی به شما میدهد

از حرکتهای خاصی مانند + در طراحی استفاده شود البته طبق روش طراحی وریتم آن

اگر قسمتی از طرح یا رنگ مناسب نباشد زود به چشم می آید

---------

در این طرح رنگ قرمز براق به نورپردازی وز یبایی نورپردازی

کمک زیادی کرده و به جذابیت آن افزوده

 

رنگ قرمز رنگ شور و عشق و آرزوست. قرمز احساسات را فعال می‌كند و شادی و نشاط را در انسان بر می‌انگیزد و در این زمینه هیچ رنگی قدرت قرمز را ندارد. قرمز مثل آتش گرم است.
طیف های مختلف رنگ قرمز، حالات گوناگونی را خلق می‌كنند و بسیار آشكارا و محسوس فضا را به یك فضای رمانتیك و عاشقانه و یا به یك فضای شیك و رسمی مبدل می‌سازند.
قرمز رنگ بسیار هوشیاری است زیرا نظرها را به سرعت به خود جلب می‌كند. قرمز رنگ و نماد عشق است و رنگی است كه به طرز شگفت‌انگیزی احساسات عاشقانه را در وجود انسان بیدار می‌سازد.
هر جا قرمز وجود داشته باشد هیجان و نشاط نیز در آن‌جا هست. به همین دلیل است كه بانوان جوان و هم چنین كودكان رنگ قرمز را دوست دارند و از طرفداران این رنگ می‌باشند.
و اما برای آقایان! رنگ قرمز سنمبل عصابیت و خشونت است.روانشناسان رنگ معتقدند افرادی كه رنگ قرمز را دوست دارند افرادی با اعتماد به نفس بالا، مصمم و جدی، اجتماعی و شجاع هستند.
تحقیقات نشان داده‌است كه در فرهنگ‌های كهن و قدیمی دو رنگ سفید و سیاه بسیار برجسته به نظر می‌رسند و چنانچه رنگ سومی وجود داشت آن رنگ، حتماً رنگ قرمز بود.
در برخی از زبان‌ها برای قرمز مترادف‌هایی مثل رنگارنگ و زیبا وجود دارد. واژه قرمز چیزی فراتر از یك اسم است
.
این رنگ سبب سر زندگی و تحرك جسم می‌شود و امروز به واسطه تحقیقات و مطالعات این نظریه به یك اصل و قانون علمی مستدل تبدیل شده‌ است
.

 

 

 

 


 

 

آرایشگاه

 

طراحی دکوراسیون آرایشگاه    نانسی

 

هر گونه کپی برداری از طرح اشکال شرعی دارد

نکاتی درباه طراحی دکور آرایشگاه

الف : استفاده از رنگهای شاد وجذاب متناسب با سلیقه بانوان

ب:استفاده از نورپردازی مناسب وبجا

ج: دیزاین شیک که به سلیقه طراح و نظر کارفرما مربوط میباشد

------------------

در این طراحی از رنگ سرخ آبی و سفید وصورتی وتلفیقی از سنگ طبیعی

با دکوراسیون و گلهای پیچ دار استفاده شده

اجرای آن با ام  دی اف ورنگ قابل شستشو بوده که نظر بیننده را به خود جلب میکند

-------------------

روان‌شناسی رنگ سفید

رنگ سفید، نماد معصومیت و پاکی است.

رنگ سفید می‌تواند در انسان احساس فضای بیشتر به وجود آورد.

رنگ سفید معمولاً نشانگر سرما، پاکیزگی و آرامش است. اتاقی که کاملاً به رنگ سفید نقاشی شده باشد ممکن است جادار و بزرگ به نظر آید امَا خالی و سرد است. بیمارستان‌ها و کادر پزشکی از رنگ سفید برای ایجاد حس پاکیزگی استفاده می‌کنند.

 

 

روان‌شناسی رنگ قرمز

 

 

رنگ قرمز، رنگ گرمی است که برانگیزاننده هیجانات قوی است.

رنگ قرمز، نشانگر عشق، حرارت و صمیمیت است.

رنگ قرمز، به وجود آورنده احساس شور و هیجان است.

رنگ قرمز، تحریک کننده احساس خشم و عصبانیت است.

 

صورتي رنگ لطافت، عشق، احساسات رماتيك و عاشقانه است. صورتي رنگ خانم‌هاست! در جوامع غربي وسايل و اثاثيه صورتي از طرفداران زيادي برخوردارند، صورتي علاوه بر چيزهايي كه گفته شد رنگ راحتي و آرامش نيز مي باشد. جوامع غربي در دوران باستان معتقد بودند كه دختران د رگلبرگ‌هاي صورتي گل رز متولد مي‌شوند كه اين اعتقاد بسيار زيبا و لطيفي است. روانشناسان رنگ بر اين باورند كه صورتي رنگ بسيار قدرتمندي است. اين رنگ علاوه بر اينكه احساس آرامش و راحتي را القا مي‌كند به شدت ضد افسردگي و گوشه‌گيري است. صورتي كليد در احساسات خاموش است كه اين امكان را برايمان فراهم مي‌كند تا احساسات نهفته خود را رها سازيم و آن‌ها را ابراز كنيم. از نظر علم انرژي درماني، صورتي سمب عشق و احساسات عاشقانه است. اين علم مي‌گويد صورتي براي بينندگان خود آرامش به ارمغان مي‌آورد. صورتي نسبت به قرمز خيلي راحتر و ساده‌تر خود را با شما وقف مي‌دهد. استفاده از صورتی سیر را فراموش نکنید. این رنگ گرم و شاد در کنار شکلاتی, آبی آسمانی و زرد موزی بسیار زیبا و چشم نواز می شود.

 

 

 


Jeweler2

طراحی دکوراسیون داخلی طلافروشی   ناظران

 

 هرگونه کپی برداری از این طرح اشکال شرعی دارد

این دکور تجاری که از جذابیت خاصی برخوردار است از

ایده های نو در طراحی داخلی جواهر فروشی استفاده شده که

با متریال های ام دی اف های گلس ، پلکسی برش سی ان سی

شیشه های ضدگلوله ورنگ بندی مشکی وسفید

انعکاس نور در طراحی داخلی طلافروشی جذابیت خاصی را برای بیننده ایجاد میکند

از زیبائیهای دیگر آن استفاده از پارچه های مبلی در قسمت پشت دکور

با نورپردازی خاص آن میتوان اشاره کرد

-----------------------

اجرا شده در مشهد مقدس

 

------------------------

روان‌شناسی رنگ سیاه

سیاه تمام نورها در طیف رنگ‌ها را جذب می‌کند.

سیاه معمولاً به عنوان نماد ترس یا شیطان مورد استفاده قرار می‌گیرد ام٠ا به عنوان نشانگر قدرت نیز شناخته می‌شود. از رنگ سیاه برای نشان دادن شخصیت‌های خطرناک مثل دراکولا و یا جادوگران استفاده می‌شود.

رنگ سیاه در بسیاری از فرهنگ‌ها برای مراسم سوگواری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این رنگ همچنین نشانگر غمگینی، جذابیت جنسی و رسمی بودن است.

در مصر قدیم، رنگ سیاه نشانگر زندگی و تول٠د دوباره بود.

رنگ سیاه معمولاً به دلیل لاغر نشان دادن در نمایش‌های مد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۲- روان‌شناسی رنگ سفید

رنگ سفید، نماد معصومیت و پاکی است.

رنگ سفید می‌تواند در انسان احساس فضای بیشتر به وجود آورد.

رنگ سفید معمولاً نشانگر سرما، پاکیزگی و آرامش است. اتاقی که کاملاً به رنگ سفید نقاشی شده باشد ممکن است جادار و بزرگ به نظر آید امَا خالی و سرد است. بیمارستان‌ها و کادر پزشکی از رنگ سفید برای ایجاد حس پاکیزگی استفاده می‌کنند.

 

Photography3

طراحی دکوراسیون آتلیه عکاسی چاووشی

 

 رنگ زرد ..

 

تاثیر گذارترین نقطه ای که در بدن انسان میتواند از رنگ زرد متاثر گردد . ذهن ادمی است . رنگ زرد در سیستم و شبکه عصبی چاکرا که به طناب عصبی خورشید نیز معروف

است . متمرکز میباشد . تمامی فعالیت های ذهنی فرد به وسیله نیروی رنگ زرد به حرکت در میاید . از طرفی برای از بین بردن ناملایمات روحی و یاس و ناامیدی رنگ زرد

مفید واقع میشود .

 

رنگ زرد به فرد امیدواری به زندگی و نیروی زیستن میبخشد . به وسیله و کمک رنگ زرد . خوش بینی و اعتماد به نفس را در فرد افزایش میدهد . سیستم عصبی . معده . روده

ها . کلیه ها . و تمامی جهاز هاضمه تحت تاثیر این رنگ قرار دارند و اگر ناراحتی در انها ایجاد شود به وسیله رنگ زرد میتوان ان را درمان نمود . رنگ زرد و زرد

طلایی هم واکنش های فرد را در رابطه با زندگی و هم تصورات خوش بینانه در انسان را تقویت میبخشد . 

......................................................

این طراحی با سفارش شرکت کومه انجام گرفته

 

Photography4

طراحی دکوراسیون داخلی آتلیه سپهر شهرستان خوزستان

 

 

نکاتی درباره رنگ سبز
سبز در چشم انسان آرامش‌بخش‌ترين رنگ‌هاست.
رنگ جهاني طبيعت و نمايانگر باروري و تولد دوباره و آزادي است.
سبز رنگ تعادل، توازن و همدلي است.
سبز سمبل صفات نيكو و نشانه سعادت و موفقيت و آرامش است.
سبز روشن مي‌تواند نشانه تعالي معنوي باشد، در حاليكه سبز تيره تصويري از يك جنگل كاج را در ذهن بيدار مي‌كند.
سبز نشانه استواري و استقامت در برابر تغييرات است.
اين رنگ موجب تقويت روحيه و غرور و عزت نفس مي‌شود.
رنگ سبز قابليت ديد زيادی دارد ولی كمتر برجسته مي‌نمايد و خصلت جلب كمتري دارد.
اين رنگ در درمان برخي بيماري‌هاي عصبي و اختلالات فيزيولوژي كاربرد دارد و همچنين خاصيت تعادل‌دهنده و مسكن اعصاب است، از اين‌رو روپوش‌هاي ميزهاي بیليارد را رنگ سبز انتخاب مي‌كنند.
اين رنگ بدليل احساس سبكي و آرامشي كه بوجود مي‌آورد در بيمارستان‌ها بسيار استفاده مي‌شود و تحقيقات نشان داده اين رنگ ملايم بر روي بيمار، همراه، جراح و پرستاران اثري آرامبخش دارد. همچنين اين رنگ عكس‌العمل‌هاي تب را كم مي‌كند و در اغلب اطاق‌هاي بيمارستان براي بوجود آوردن تعادل در فيزيولوژي بدن بكار مي‌رود.
همينطور از اين رنگ در اطاق بيماران قلبي هم استفاده مي‌شود چون اين رنگ در درمان بيماري‌هاي قلبي موثر است.
ترکیب اين رنگ با سفيد بدليل خاصيت آرامبخشي آن در اطاق‌هاي خانه موجب تسلي خاطر و تسكين اعصاب مي‌شود.
در محيط اتاق استفاده از اين رنگ براي در و ديوارها همراه با تزئين اتاق با رنگ‌هاي گرم مي‌تواند محيطي متعادل و آرام‌بخش بوجود آورد.
سبز بكار برده شده در اتاق خواب بايد سبزي ملايم باشد كه حالت تسكين و نشئه را بوجود مي‌آورد.
اين رنگ توام با آبي باعث فرح و شادي مي‌شود، به همين مناسبت دريا و سبزه باعث تسكين اعصاب و رفع خستگي روحي مي‌شوند. بيماران عصبي مزاج با گردش در كنار دريا و جنگل و سبزه‌زار سلامتي خود را باز مي‌يابند.
استفاده از رنگ سبزي كه مخلوط بيشتري رنگ آبي در خود دارد كه رنگي غني و سردتر بوده براي ايجاد فضايي رسمي مناسب است.
استفاده از رنگ سبز شفاف و براق در كف آشپزخانه و يا پوشش دادن آن با سنگ و يا كاشي‌هايي به رنگ سبز احساس طبيعت را در آشپزخانه حفظ مي‌نمايد.
انتقال جو بيرون از خانه به داخل خانه از طريق عناصر طبيعي، محيط داخل خانه را به محيطي جذاب و آرامش‌بخش تبديل مي‌كند. مثلاً بكاربردن رنگ سبز بعنوان رنگ اصلي در اتاق نشيمن و يا اتاق مطالعه بخصوص اگر اين اتاق‌ها نمايي از فضاي بيروني خانه داشته باشند بسيار تاثيرگذار خواهد بود. بدين‌صورت فضاي بيروني و دروني خانه با يكديگر هماهنگي يافته و تصوير زيبايي بوجود مي‌آورند.
براي گرم و خودماني‌تر شدن فضا مي‌توانيم از رنگ‌هاي سبز متمايل به آبي تيره و يا رنگ‌هاي روشن‌تر كه يادآور فصل بهار هستند استفاده كنيم.
اين رنگ در تركيب با رنگ هاي روشن مي‌تواند براي بزرگ‌نمايي فضاهاي كوچك بكار رود

منبع  http://amoonclinic.com.

Restaurant

طراحی دکوراسیون داخلی رستوران نسیم لبنان  شعبه الماس شرق مشهد مقدس

 

نکاتی درباره طراحی رستوران

 

در طراحی و دکوراسیون داخلی موفق یک رستوران تا حد زیادی به چگونگی مشاهده (احساس) مشتری بستگی دارد در محیطهای شلوغ و پرازدحام سردر رستوران باید به گونه ای باشد که کاملاً مشخص و مجزا به نظرآید و جلب توجه کند. این مساله به ویژه در مورد رستورانهای حاشیه جاده ها بسیار حایز اهمیت است و باید به گونه ای طراحی شود که اتومبیلی که با سرعت از آن محل عبور می کند تابلوی رستوران  و سردرآن را مشاهده نماید و تابلو رستوران یکی از اجزای بسیار پراهمیت درطراحی خارجی رستوران است و عامل مشخص کننده ای در نمای خارجی رستوران به شمار می رود زیرا موجب جلب توجه مشتری شده در ذهن آنها به عنوان نشانه رستوران باقی می ماند.

 امروزه طراحان دکوراسیون با بهره گیری از رنگ، فرم خاص و نورپردازی، تابلوهایی بسیار تاثیرگذار که پیام آن نیز روشن، واضح و در عین حال بسیار جذاب است خلق می کنند. سبک حروف روی تابلو نیز باید منعکس کننده نوع رستوران باشد و به مردم نشانه هایی را که بدانند در داخل رستوران با چه روبرو می شوند، ارائه نماید. گذشته از شکل تابلو، خوانا بودن حروف روی آن نیز امری ضروریست. تابلو ضمن اینکه از اجزای تکمیل کننده طراحی ساختمان است، در عین حال عاملی مستقل است که باید با طراحی معماری هماهنگ باشد. بنابراین وجود تابلویی که خواندنش آسان باشد و نیز جلب توجه نماید ضروری می باشد.

 مشخص بودن سردر رستوران را می توان با رنگی کردن و به نوعی جدا کردن از ساختمان های اطراف طراحی کرد و نمی بایست تابلو را با خط هایی که خواندن آن به راحتی امکان پذیر نیست نوشت یا تابلو را با رنگهای زمینه و نوشته یک رنگ طراحی و آویزان کرد. طراحی برای سردرساختمان رستوران، خود به تنهایی موجب تمایز آن رستوران از سایر رستورانهای رقیب است و تصویری به یادماندنی در ذهن میهمانان ایجاد می نماید البته باید به نامی که برای  رستوران انتخاب می شود توجه کرد که نام مناسب انتخاب نمایند.

اغلب  مشتریان ممکن است از آشنا یان  خود راجع به رستورانی چیزی بشنوند  یا تبلیغ آنرا بخوانند یا قسمت ها و طراحی های داخلی بیاد ماندی را به خاطر بسپارند تمامی این اطلاعات موجب می شود که مشتری به رفتن یا نرفتن به آن رستوران برای اولین بار تصمیم بگیرد.با صرف اولین غذا دررستوران  بیشتر مشتریان در مورد بازگشت مجدد به آنجا تصمیم می گیرند.

ظاهر رستوران و طراحی دکوراسیون داخلی به شیوه های گوناگونی بر مشتری تاثیر می گذارد. مسلماً مکان دارای نقش تعیین کننده در سبک معماری رستوران است.  بدین معنا که طراحی  رستوران کنار دریا با رستوران داخل شهریا بین جاده ای یکسان نیست مشتری طبق مکان رستوران انتظار طراحی خاصی را نیزدارد.

 اولین نگاه مشتری به بخش آشکار رستورا ن می باشد سردر و ظاهر ساختمان  و سپس دکور ،طراحی میز و صندلی ،نور پردازی ، رنگ ، کف سالن و غیره که نشان دهنده  لوکس و مجلل بودن رستوران یا ارزان قیمت بودن خواهد بود برای تصمیم به رفتن یا نرفتن به  رستوران میکند و همین نکته است که به مشتری القا می کند که قیمت این رستوران چند است آیا میتواند ازاین رستوران استفاده کند یا خیر ؟ مشتری معمولاً برای انتخاب رستوران دلخواه به شیوه جستجو برای خرید کالاعمل می کند.

طراحی داخلی باید همچون عاملی نیرومند تصمیم به بازگشت مجدد به رستوران را در مشتریان  تقویت کند.چنانچه طراحی ظاهر ساختمان و تجهیزات  مناسب نباشد مردم همیشه  و با شک و تردید غذا انتخاب می کنند که آیا غذا سالم است یا خیر چنین می پندارند که مثل رستورانهای کنار جاده ها محیط غیر بهداشتی دارند وانتظار سرو غذا با ظروف لب پریده وغیر بهداشتی و قاشق چنگال چرب را رستورانی با ساختاری غیرازاین غیر عادی جلوه می نماید. طراحی مناسب خارجی غالباً مانع از بروز چنین پیش داوری ها می شود.امروزه بسیاری از رستورا ن ها تابلو و محلهای ورودی خود را ارتقا بخشیده اند تا بتوانند با جلب نظر مشتریان آنان را به ورود به رستوران تشویق کنند.

رستورانهایی که طراحی دخلی و تشکیلات و نور پردازی و فضای مناسبی داشته باشند محیط گرم و صمیمی و شاد را برای مشتری تداعی می کنند.

اگر مکان رستوران که نقش تعیین کننده در سبک معماری رستوران دارد درست طراحی شده باشد و از طراحی های یکنواخت و تقلیدی استفاده نشده باشد در چنین مواردی مشتری فضای رستوران را بر خلاف ذهنیتی که از قبل در مورد تریاها و رستورانهای یکنواخت و خسته کننده داشته می بیند و جذب محیط رستوران می شود.

پس یکی از رموزکلید موفقیت در طراحی داخلی ((منحصر به فرد)) بودن آن است. در مورد رستورانهای زنجیره ای عامل معماری و طراحی و آرم خاص است که به سرعت با مشتری ارتباط برقرارمی کند و به سرعت موجب شناسایی آن از طرف مشتری می شود.با این وجود باید توجه داشت که تکیه زیاد بر چشم انداز (ظاهر) معماری موجب محدودیت  قابلیت تغییرساختمان درآینده می گردد. همچنین چشم انداز ساختمان باید به گونه ای طراحی شود که به راحتی قابل تقلید برای دیگران نباشد وهرگزاز قرینه سازی استفاده نکنند. اشخاص و رانندگان که از جلوی رستوران می گذرند نه تنها متوجه خود ساختمان بلکه متوجه مناظر طبیعی اطراف آن نیز می شوند.درحقیقت دور نما به تاثیر اولیه رستوران بر افراد کمک می کند. دورنما نیز همانند سردر و تابلو نشانگر فضای درون رستوران است.

منبع http://www.khanesazan.com